Obchodné podmienky

 

Tieto Všeobecné obchodné podmienky EKODREN s. r. o., IČO: 56295898, so sídlom Nová 15, 902 03 Pezinok, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka číslo: 178877/B, e-mail: info@ekodren.sk, tel.: 033/640 1515 (ďalej len“ VOP“) upravujú základné podmienky realizácie jednotlivých obchodov uskutočnených medzi spoločnosťou EKODREN s. r. o. (ďalej len „obchodník“) a objednávateľom.

 

Úvodné ustanovenia

a.      Predmetom týchto VOP je úprava vzájomných práv a povinností -obchodníka a objednávateľa. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom a objednávateľom.

b.     Tieto VOP sa vzťahujú na predaj tovaru alebo zhotovenie diela obchodníkom, na základe objednávky objednávateľa a spolu so všetkými ostatnými písomnými zmluvnými dokumentmi a ústnymi dojednaniami, uzatvorenými medzi obchodníkom a objednávateľom v súvislosti s dodaním tovaru alebo zhotovením diela, vymedzujú obsah záväzkového vzťahu medzi obchodníkom a objednávateľom.

c.      Pojmy a výrazy definované alebo použité v týchto VOP sa použijú a majú zhodný význam vo všetkých záväzkových právnych vzťahoch medzi obchodníkom a objednávateľom, týkajúcich sa dodania tovaru alebo zhotovenia diela, pokiaľ nie je všeobecne záväzným právnym predpisom ustanovené alebo zmluvnými stranami výslovne písomne dojednané inak.

d.      Odoslaním objednávky obchodníkovi s povinnosťou úhrady objednávateľ potvrdzuje, že sa oboznámil so znením týchto VOP (https://www.ekodren.sk/obchodne-podmienky) a reklamačným poriadkom obchodníka (https://www.ekodren.sk/reklamacny-poriadok).

e.      Objednávateľom sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá je v zmluvnom vzťahu s obchodníkom, na základe zmluvy (objednávky). Objednávateľ, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, je spotrebiteľom.

f.       Spotrebiteľom je objednávateľ - fyzická osoba, ktorá neuzatvára a neplní zmluvu s obchodníkom v rámci svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

g.      Orgán dohľadu: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, so sídlom: Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava, Odbor výkonu dohľadu, tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04, fax č. 02/58 27 21 70, Odbor ochrany spotrebiteľa: reklamácie, tel. č.: 02/58 27 21 32; alebo internetový obchod, internet, geoblocking, tel. č.: 02/58 27 21 86, www.soi.sk.

h.     Právne vzťahy medzi obchodníkom a objednávateľom, ako spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi právnymi predpismi. 

i.       Ak obchodník a objednávateľ, ako spotrebiteľ uzatvoria kúpnu zmluvu prostredníctvom webového rozhrania obchodníka: https://www.ekodren.sk/, obchodník je povinný dodržať všetky povinnosti, ktoré stanovuje zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa“).

j.       Právnickou osobou sa rozumie osoba zapísaná v obchodnom registri, osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov, ktorá koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti.

k.      Právne vzťahy medzi obchodníkom a objednávateľom, ako právnickou osobou výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi právnymi predpismi.

 

1. Objednávka tovaru

a.      Objednávateľ je oprávnený objednať predmet zmluvy osobne, poštou na adresu obchodníka, prostredníctvom webového rozhrania obchodníka: https://www.ekodren.sk/, elektronickou formou (emailom): info@ekodren.sk, prípadne telefonicky: 033/640 1515. 

b.     Prostredníctvom webového rozhrania obchodníka nie je možné objednať vykonanie diela, resp. montáž tovaru.

c.      Uskutočnenie objednávky prostredníctvom webového rozhrania obchodníka objednávateľ vykoná vložením vybraného tovaru vo vybranom množstve do košíka. Následne vyberie možnosť Skontrolovať a objednať tovar.

d.      Na webovom rozhraní  obchodníka v prípade zvolenia spôsobu doručenia osobným odberom je uvedená forma úhrady, ako „platba vopred na základe zálohovej faktúry“.

e.      Na dokončenie objednávky prostredníctvom webového rozhrania obchodníka môže objednávateľ vykonať na webovom rozhraní obchodníka registráciu, a to poskytnutím údajov o objednávateľovi a následným označením súhlasu s vytvorením užívateľského konta. Po registrácii bude objednávateľovi vytvorené osobné konto, ktorým sa bude na webovom rozhraní obchodníka identifikovať. Pod týmto kontom budú vytvárané objednávky pre konkrétneho objednávateľa. Pri každej ďalšej objednávke postačuje, sa pomocou svojich prihlasovacích údajov prihlásiť. Obchodník výslovne vyzýva objednávateľa, aby si chránil svoje prihlasovacie údaje, nakoľko ich poskytnutie tretej osobe môže znamenať jej vystupovanie na webovom rozhraní  obchodníka pod menom príslušného objednávateľa.

f.       Objednávateľ je však oprávnený vykonať objednávku zvoleného tovaru aj bez registrácie na webovom rozhraní obchodníka. Objednávku bez registrácie je objednávateľ oprávnený uskutočniť poskytnutím údajov o objednávateľovi, avšak bez vyznačenia svojho súhlasu s vytvorením užívateľského konta na webovom rozhraní obchodníka. Poskytnuté údaje objednávateľa budú obchodníkom použité výlučne na účely informovania objednávateľa o stave vybavenia jeho objednávky (dostupnosti tovaru, pripravení objednávky na doručenie, odovzdaní tovaru na prepravu a pod.)

g.      Objednávateľ pri finalizácii objednávky vyznačí spôsob doručenia predmetu objednávky, a odsúhlasí oboznámenie sa s VOP, vyjadrí súhlas s uchovávaním a spracúvaním osobných údajov svojej osoby a dokončí objednávku s povinnosťou platby.

h.     Objednávateľ je povinný skontrolovať všetky údaje, ktoré pri vytváraní objednávky prostredníctvom webového rozhrania obchodníka uviedol a zvolil, pričom za prípadné chyby prenosu dát obchodník nenesie zodpovednosť.

i.       Objednávka objednávateľa spôsobom podľa písm. a) tohto bodu VOP, okrem webového rozhrania  obchodníka sa uskutoční výlučne na základe záväznej objednávky potvrdenej obchodníkom. V objednávke objednávateľ musí uviesť obligatórne náležitosti objednávky, špecifikované pri spotrebiteľovi v ustanovení bodu 1.1 tohto článku VOP a pri právnickej osobe v ustanovení bodu 1.2 tohto článku VOP, uvedie druh, resp. typ tovaru, množstvo tovaru, ktorý si objednáva a uvedie taktiež spôsob doručenia objednávaného tovaru. Spôsobom doručenia je: 1. osobný odber tovaru odberateľom na adrese sídla obchodníka, alebo na adrese prevádzkarne obchodníka, alebo 2. doručením prostredníctvom dopravy obchodníka, alebo prepravnej spoločnosti. Náklady na dopravu znáša objednávateľ.

j.       Za riadne doručenú objednávku, okrem uskutočnenia objednávky prostredníctvom webového rozhrania obchodníka, sa považuje objednávka doručená osobne, poštou, elektronickou formou (e-mailom), alebo telefonicky na adresu obchodníka. 

k.      Objednávateľ je povinný pred odoslaním objednávky, v objednávke skontrolovať správnosť objednávaného druhu a množstva tovaru a všetky údaje, ktoré pri vytváraní objednávky uviedol, pričom za prípadné chyby prenosu dát obchodník nenesie zodpovednosť.

1.1. Objednávka tovaru - spotrebiteľ

a.        Objednávateľ, ako spotrebiteľ pri zadávaní objednávky prostredníctvom webového rozhrania obchodníka s registráciou, alebo aj bez registrácie uvedie svoje údaje v rozsahu: 1. Meno a priezvisko, 2. Ulica a číslo domu  3. Mesto, 4. poštové smerovacie číslo (PSČ), 5. Telefón, 6. E-mail.

b.       Pri objednávke objednávateľa uskutočnenej spôsobom podľa písm. a. tohto bodu VOP, okrem webového rozhrania obchodníka -objednávateľ, ako spotrebiteľ v objednávke uvedie obligatórne náležitosti objednávky, v rozsahu: 1. Meno a priezvisko, dátum narodenia, adresu trvalého bydliska, 2. Dátum vystavenia, 3. Označenie tovaru a objednané množstvo, 4. Miesto určenia a požadovaný dátum dodania, 5. Meno osoby vystavujúcej objednávku za objednávateľa (v prípade ak sa jedná o inú osobu ako objednávateľ), 6. Kontaktnú osobu a telefonické spojenie, 7. Meno a priezvisko osoby poverenej a oprávnenej na prevzatie tovaru a potvrdenie dodacieho listu.

c.        Objednávateľ odoslaním objednávky obchodníkovi spôsobom podľa ustanovenia  článku 1 písm. a. týchto VOP, výslovne potvrdzuje, že obchodník včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti v zmysle ust. § 5 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa, ktoré sú uvedené v článku 3 bode a. týchto VOP.

1.2. Objednávka tovaru - právnická osoba

a.      Objednávateľ, ako právnická osoba pri zadávaní objednávky prostredníctvom webového rozhrania obchodníka s registráciou, alebo aj bez registrácie uvedie fakturačné údaje v rozsahu: Názov objednávateľa, jeho sídlo, Mesto, PSČ, Telefón, E-mail, IČO, DIČ, IČ DPH (ak je pridelené).

b.     Pri objednávke objednávateľa uskutočnenej spôsobom podľa písm. a. tohto bodu VOP, okrem webového rozhrania obchodníka objednávateľ, ako právnická osoba v objednávke uvedie obligatórne náležitosti objednávky, v rozsahu: 1. Názov objednávateľa, jeho sídlo, IČO, DIČ, IČ DPH (ak je pridelené) 2. Dátum vystavenia, 3. Označenie tovaru a objednané množstvo, 4. Miesto určenia a požadovaný dátum dodania, 5. Meno osoby vystavujúcej objednávku za objednávateľa, 6. Kontaktnú osobu a telefonické spojenie, 7. Meno a priezvisko osoby poverenej a oprávnenej na prevzatie tovaru a potvrdenie dodacieho listu.

 

2 Objednávka tovaru s montážou

a.      Objednávku tovaru s montážou uskutoční objednávateľ osobne, poštou na adresu obchodníka, elektronickou formou (e-mailom): info@ekodren.sk, prípadne telefonicky: 033/640 1515. 

b.     Objednávka tovaru s montážou sa uskutoční výlučne na základe záväznej objednávky potvrdenej obchodníkom. V objednávke objednávateľ musí uviesť obligatórne náležitosti objednávky, špecifikované pri spotrebiteľovi v ustanovení bodu 2.1 tohto článku VOP a pri právnickej osobe v ustanovení bodu 2.2 tohto článku VOP, uvedie druh, resp. typ tovaru, ktorý si objednáva a uvedie svoj záujem o montáž tovaru u obchodníka. V takomto prípade obchodník uskutočňuje dopravu tovaru k objednávateľovi v deň montáže tovaru u objednávateľa, prípadne na adrese, kde sa má montáž podľa zadania objednávateľa uskutočniť. Náklady na dopravu a montáž tovaru znáša objednávateľ.

c.      Za riadne doručenú objednávku, sa považuje objednávka doručená osobne, poštou, elektronickou formou (emailom), alebo telefonicky na adresu obchodníka. 

d.      Objednávateľ je povinný pred odoslaním objednávky, v objednávke skontrolovať správnosť objednávaného tovaru a všetky údaje, ktoré pri vytváraní objednávky uviedol, pričom za prípadné chyby prenosu dát dodávateľ nenesie zodpovednosť.

2.1. Objednávka tovaru s montážou - spotrebiteľ

a. V objednávke je objednávateľ, ako spotrebiteľ povinný uviesť obligatórne náležitosti objednávky v rozsahu: 1. Meno a priezvisko, dátum narodenia, adresu trvalého bydliska, 2. Dátum vystavenia, 3. Označenie tovaru a objednané množstvo, 4. Miesto určenia a požadovaný dátum dodania tovaru a montáže, 5. Meno osoby vystavujúcej objednávku za objednávateľa (v prípade ak sa jedná o inú osobu ako objednávateľ), 6. Kontaktnú osobu a telefonické spojenie, 7. Meno a priezvisko osoby poverenej a oprávnenej na prevzatie tovaru a potvrdenie dodacieho listu.

2.2. Objednávka tovaru s montážou - právnická osoba

a. V objednávke je objednávateľ, ako právnická osoba povinný uviesť obligatórne náležitosti objednávky v rozsahu: 1. Názov objednávateľa, jeho sídlo, IČO, DIČ, IČ DPH (ak je pridelené) 2. Dátum vystavenia, 3. Označenie tovaru a objednané množstvo, 4. Miesto určenia a požadovaný dátum dodania, 5. Meno osoby vystavujúcej objednávku za objednávateľa, 6. Kontaktnú osobu a telefonické spojenie, 7. Meno a priezvisko osoby poverenej a oprávnenej na prevzatie tovaru a potvrdenie dodacieho listu.

 

3 Vyhlásenie spotrebiteľa k objednávke

a.      Objednávateľ, ako spotrebiteľ odoslaním objednávky (tovaru a tovaru s montážou) obchodníkovi ktorýmkoľvek spôsobom upraveným v ustanovení článku 1 písm. a. týchto VOP, výslovne vyhlasuje, že obchodník riadne a zrozumiteľne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 5 ods. 1 a ust. § 15, § 16 a § 17 ods. 2, ods. 3, ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa, teda obchodník jasne a zrozumiteľne informoval objednávateľa o: 

i.      hlavných vlastnostiach tovaru v rozsahu primeranom druhu a povahe tovaru a forme poskytnutia informácií,

ii.    obchodnom mene a sídle obchodníka, 

iii.   kontaktné údaje pre kontakt spotrebiteľa s obchodníkom (ako telefónne číslo, adresu elektronickej pošty)

iv. adrese obchodníka na ktorej môže spotrebiteľ uplatniť práva zo zodpovednosti za vady tovaru a tovaru s montážou, odstúpenie od zmluvy, žiadosť o nápravu, ktorá je totožná so sídlom obchodníka,

v.         celkovej predajnej cene tovaru a tovaru s montážou vrátane dane z pridanej hodnoty, náklady na dopravu, dodanie a montáž, prípadne iné náklady a poplatky a skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred.

vi.        podmienkach plnenia, platobných a dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať tovar a dodať tovar s montážou, ,

vii.      existencii a dĺžke trvania zákonnej zodpovednosti obchodníka za vady tovaru a tovaru s montážou,

viii.     poučení o práve spotrebiteľa podať obchodníkovi žiadosť o nápravu podľa ustanovenia § 11 zákona

č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov,

ix.        adrese elektronickej pošty obchodníka,

x.         inom prostriedku online komunikácie, ktorý umožňuje spotrebiteľovi uchovávať na trvanlivom médiu obsah písomnej komunikácie s obchodníkom vrátane dátumu a času komunikácie, ak ho obchodník využíva na komunikáciu so spotrebiteľom,

xi.        práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy, obchodník súčasne poskytol spotrebiteľovi formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VOP, i poučenie spotrebiteľa, ktoré tvorí prílohu č. 2 týchto VOP a informáciu o nekalých obchodných praktikách, ktorá tvorí prílohu č. 3 týchto VOP podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa,

xii.      skutočnosti, že ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty,

xiii.     prípadnej povinnosti spotrebiteľa uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie (služby), ak objednávateľ odstúpi od zmluvy o službách po tom, čo udelil obchodníkovi výslovný súhlas (podľa ustanovenia § 17 ods. 11, ods. 10 písm. a) a b) Zákona o ochrane spotrebiteľa) so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy alebo ak objednávateľ o poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od  zmluvy požiada, obchodník: (I) poučuje objednávateľa - spotrebiteľa o tom, že udelením súhlasu so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy stráca právo na odstúpenie od zmluvy, a (II) akceptuje a prijíma od objednávateľa - spotrebiteľa výslovný súhlas so začatím poskytovania poskytovaním služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a vyhlásenie o tom, že objednávateľ - spotrebiteľ bol riadne poučený podľa bodu (I) o skutočnosti, kedy objednávateľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, i informáciu o okolnostiach, za ktorých spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy,

xiv.     a poučil objednávateľa o povinnosti spotrebiteľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť obchodníka a o podmienkach ich poskytnutia, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taká povinnosť, ,

xv.      možnosti a podmienkach riešenia sporu prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov.

b.     Objednávateľ, ako spotrebiteľ pri uzatváraní objednávky berie na vedomie a vyhlasuje, že ho obchodník riadne informoval, že obchodník poskytuje spotrebiteľovi výlučne zodpovednosť za vady podľa ustanovení Občianskeho zákonníka. Obchodník neposkytuje spotrebiteľovi spotrebiteľskú záruku, ktorou by sa mal zaviazať vrátiť objednávateľovi kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predaný tovar alebo zabezpečiť údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady podľa Občianskeho zákonníka. 

 

4 Postup po zadaní objednávky

a.      Obchodník po obdržaní objednávky od objednávateľa uskutočnenej prostredníctvom webového rozhrania obchodníka zašle objednávateľovi potvrdenie objednávky prostredníctvom automatizovaného systému – automat-u. V prípade objednávok uskutočnených ktorýmkoľvek iným spôsobom uvedeným v písm. a. článku 1 týchto VOP, sa potvrdenie objednávky prostredníctvom automatu obchodníka objednávateľovi neposiela.

b.     Zodpovedný pracovník obchodníka telefonicky kontaktuje objednávateľa v rámci overenia pravosti objednávky, konzultácie obchodníka pre objednávateľa predovšetkým v oblasti objemu plnenia, množstva tovaru, a poradenstva a návrhov najideálnejšieho riešenia a realizácie pre objednávateľa. Následne po telefonickom upresnení objednávky, bude obchodníkom potvrdená objednávka vo forme zálohovej faktúry zaslanej objednávateľovi.

 

5 Kúpna zmluva

a.      Obchodník sa zaväzuje, podľa vôle objednávateľa vyplývajúcej z objednávky dodať predmet zmluvy  podľa objednávky objednávateľa spĺňajúci podmienky uvedené v týchto VOP a objednávateľ sa zaväzuje tento predmet prevziať, riadne potvrdiť prevzatie a v lehote splatnosti uhradiť kúpnu cenu (ďalej len „kúpna zmluva“ alebo „predaj tovaru“). Pri kúpnej zmluve sa ďalej použije „kúpna cena“ ako cena za objednaný tovar.

b.     Potvrdením objednávky zo strany obchodníka je medzi obchodníkom a objednávateľom uzatvorená kúpna zmluva. 

c.      Potvrdenie objednávky vo forme zálohovej faktúry zo strany obchodníka je záväzné akceptovanie objednávky, ktoré obsahuje najmä údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru, údaj o dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru na dohodnuté miesto doručenia tovaru pre objednávateľa, údaje o obchodníkovi (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne iné údaje.

d.      Za potvrdenie objednávky sa považuje písomné potvrdenie zo strany obchodníka, ktoré môže byť odoslané poštou, elektronickými prostriedkami, alebo odovzdanie tovaru obchodníkom objednávateľovi alebo odovzdanie tovaru prvému dopravcovi pre objednávateľa.

e.      Po doručení objednávky a po jej telefonickom upresnení so zamestnancom obchodníka je obchodník oprávnený vystaviť objednávateľovi zálohovú faktúru (preddavok) vo výške určenej obchodníkom. V prípade, ak objednávateľ neuhradí zálohovú faktúru v termíne jej splatnosti, je obchodník oprávnený od zmluvy odstúpiť. Obchodník je viazaný svojou ponukou vrátane ceny do uplynutia lehoty splatnosti preddavkovej faktúry.

f.       Všetky ceny za tovar a všetky poplatky na webovom rozhraní obchodníka sú uvádzané vrátane DPH, súčasne pri uskutočnení objednávky iným spôsobom ako prostredníctvom webového rozhrania obchodníka sú všetky ceny za tovar a všetky poplatky uvádzané obchodníkom vrátane DPH.

5.1. Kúpna  zmluva a spotrebiteľ

a.      Potvrdením objednávky na dodanie tovaru zo strany obchodníka je medzi obchodníkom a objednávateľom, ako spotrebiteľom uzatvorená kúpna zmluva podľa § 588 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka, 

b.     Obchodník potvrdením objednávky poskytne objednávateľovi všetky informácie v zmysle ustanovenia § 5 ods. 1 a ustanovenia § 15 Zákona o ochrane spotrebiteľa.

5.2. Kúpna  zmluva a právnická osoba

a. Potvrdením objednávky na dodanie tovaru zo strany obchodníka je medzi obchodníkom a objednávateľom, ako právnickou osobou uzatvorená kúpna zmluva podľa § 409 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka.

 

6 Zmluva o dielo

a.      Obchodník sa zaväzuje, podľa vôle objednávateľa vyplývajúcej z objednávky dodať predmet zmluvy  podľa objednávky objednávateľa spĺňajúci podmienky uvedené v týchto VOP a vykonať podľa objednávky objednávateľa dielo, a to podľa ponuky obchodníka a objednávateľ sa zaväzuje umožniť obchodníkovi vykonanie diela, toto dielo a prípadné iné služby s dielom spojené prevziať, riadne potvrdiť prevzatie diela obchodníkovi a v lehote splatnosti uhradiť cenu za dielo (ďalej len „zmluva o dielo“).  Pri zmluve o dielo sa ďalej použije „cena za dielo“, ako cena za tovar a vykonanie montáže.

b.     Potvrdením objednávky zo strany obchodníka je medzi obchodníkom a objednávateľom uzatvorená zmluva o dielo.

c.      Potvrdenie objednávky zo strany obchodníka je záväzné akceptovanie objednávky, ktoré obsahuje najmä údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj s montážou je predmetom zmluvy o dielo, ďalej údaje o cene tovaru a montážnych služieb, údaj o dodacej lehote tovaru s vykonaním diela, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a montáž vykonaná, a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne doručenia tovaru a vykonania diela na mieste uvedenom v objednávke, údaje o obchodníkovi (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne iné údaje.

d.      Za potvrdenie objednávky sa považuje písomné potvrdenie zo strany obchodníka, ktoré môže byť odoslané poštou, alebo elektronickými prostriedkami.

e.      Spolu s potvrdením objednávky obchodník vystaví objednávateľovi zálohovú faktúru (preddavok) vo výške určenej obchodníkom. V prípade, ak objednávateľ neuhradí zálohovú faktúru v termíne jej splatnosti, je obchodník oprávnený od zmluvy odstúpiť. Obchodník je viazaný svojou ponukou vrátane ceny do uplynutia lehoty splatnosti preddavkovej faktúry.

f.       Všetky ceny za tovar a vykonanie diela, resp. montáže tovaru a dopravy sú obchodníkom uvádzané vrátane DPH.

6.1. Zmluva o dielo a spotrebiteľ

a.      Potvrdením objednávky na dodanie tovaru s montážou zo strany obchodníka je medzi obchodníkom a objednávateľom, ako spotrebiteľom uzatvorená zmluva o dielo v zmysle ustanovením § 631 a nasl. Občianskeho zákonníka.

b.     Obchodník potvrdením objednávky poskytne objednávateľovi všetky informácie v zmysle ustanovenia § 5 ods. 1 a ustanovenia § 15 Zákona o ochrane spotrebiteľa, spolu s potvrdením o tomto výslovnom súhlase objednávateľa. 

c.      Súčasne obchodník potvrdením objednávky poučí objednávateľa - o tom, že udelením súhlasu so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy o dielo stráca objednávateľ po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od zmluvy o dielo. Objednávateľ - dáva svoj výslovný súhlas obchodníkovi so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy o dielo. Objednávateľ vyhlasuje, že bol -o tejto možnosti riadne poučený.

6.2. Zmluva o dielo a právnická osoba

a. Potvrdením objednávky na dodanie tovaru s montážou zo strany obchodníka je medzi obchodníkom a objednávateľom, ako právnickou osobou uzatvorená zmluva o dielo v zmysle ustanovení § 536 a nasl. Obchodného zákonníka.

 

7 Kúpna cena, Cena za dielo a platobné podmienky

a.      Všetky kúpne ceny za tovar a dovoz zverejnené na webovom rozhraní obchodníka sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty v zmysle platnej legislatívy SR. Objednávateľ vykoná úhradu kúpnej ceny za objednaný tovar uskutočnený prostredníctvom webového rozhrania obchodníka výlučne pri prevzatí tovaru doručeného prepravcom obchodníka, alebo prepravnou spoločnosťou. V prípade osobného odberu uhradí objednávateľ zálohovú faktúru na základe odsúhlasenej objednávky vopred a objednaný tovar si osobne prevezme v niektorej z prevádzok obchodníka a preukáže úhradu kúpnej ceny potvrdením o úhrade zálohovej faktúry. Podkladom pre zaplatenie kúpnej ceny je zálohová faktúra.

b.     Kúpna cena za tovar objednaný iným spôsobom ako prostredníctvom webového rozhrania -obchodníka je stanovená jednotlivo, dohodou zmluvných strán. Ku kúpnej cene pripočítava obchodník daň z pridanej hodnoty v zmysle platnej legislatívy SR. Podkladom pre zaplatenie kúpnej ceny je zálohová faktúra.

c.      Cena za dielo, ako cena za tovar a vykonanie montáže objednané objednávateľom je stanovená jednotlivo, dohodou zmluvných strán. K cene za dielo pripočítava obchodník daň z pridanej hodnoty v zmysle platnej legislatívy SR. Podkladom pre zaplatenie kúpnej ceny je zálohová faktúra.

d.      Ak cenu za dielo pri uzavretí zmluvy nemožno dojednať pevnou sumou, obchodník musí určiť cenu za dielo aspoň odhadom. Ak obchodník dodatočne zistí, že bude treba cenu určenú odhadom podstatne prekročiť, je povinný na to objednávateľa bez meškania písomne upozorniť a oznámiť mu novourčenú cenu; inak nemá právo za zaplatenie rozdielu v cene.

e.      Objednávateľ je oprávnený po oznámení novourčenej ceny od zmluvy odstúpiť. Ak objednávateľ od zmluvy o dielo odstúpi, je povinný zaplatiť obchodníkovi sumu pripadajúcu na vykonanú prácu a vzniknuté náklady podľa pôvodne určenej ceny, len pokiaľ mal z čiastočného plnenia zmluvy majetkový prospech. Odstúpením od zmluvy nie je dotknuté právo objednávateľa na náhradu škody

f.       Ak objednávateľ neodstúpi od zmluvy bez zbytočného odkladu, je povinný zaplatiť za poskytnutú službu novourčenú vyššiu cenu.

g.      Vystavená zálohová faktúra bude obsahovať všetky zákonom predpísané náležitosti faktúry v zmysle zákona

č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov.  

h.     Za deň zaplatenia kúpnej ceny sa považuje deň pripísania platby na bankový účet obchodníka.

i.       Pokiaľ bude objednávateľ v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo ceny za dielo, obchodník je oprávnený uplatniť si voči objednávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 0,05% z dlžnej čiastky za každý deň omeškania s úhradou kúpnej ceny, alebo ceny za dielo.

j.       Po pripísaní kúpnej ceny, alebo ceny za dielo na bankový účet obchodníka, tento vystaví faktúru, ktorá bude obsahovať všetky zákonom predpísané náležitosti pre daňový doklad v zmysle zákona č. 222/2004 Z. z.

o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov.

7.1. Platobné podmienky

a.      Za objednaný tovar a tovar s montážou uskutočnený spôsobom podľa písm. a. článku 1 týchto VOP, môže objednávateľ platiť nasledovnými spôsobmi:  I. Platba na základe zálohovej faktúry, 

II.         Platba vkladom na účet,

III.      Platba prevodom na účet obchodník,

IV.       Platba na dobierku pri prevzatí tovaru.

b.     Na webovom rozhraní obchodníka v prípade zvolenia spôsobu doručenia osobným odberom je možnosť platby vopred na základe zálohovej faktúry.

c.      Tovar bude zaslaný obchodníkom objednávateľovi po prijatí peňažných prostriedkov na bežný účet obchodník.  

d.      Tovar bude možné osobne prevziať na v objednávke dohodnutom mieste osobného odberu objednávateľom po pripísaní peňažných prostriedkov na bežný účet obchodníka.

e.      V sídle, ani v jednotlivej prevádzke obchodníka nie je možné uskutočniť platbu v hotovosti, ani platbu platobnou kartou.

7.2. Vyhlásenie objednávateľa – právnickej osoby

a. Zástupca objednávateľa – právnickej osoby, ktorý vyplnil a podpísal v mene objednávateľa objednávku, týmto v zmysle ust. § 303 a nasl. Obchodného zákonníka v platnom znení vyhlasuje, že preberá na seba ručiteľský záväzok, že finančne uspokojí obchodník (ako veriteľa) v prípade, ak objednávateľ (ako dlžník) neuhradí svoj záväzok voči obchodníkovi ani v dodatočnej lehote poskytnutej mu obchodníkom v písomnej výzve.  

 

8 Dodacie podmienky pri dodaní tovaru a vykonaní diela

a.      Obchodník dodá tovar, resp. vykoná dielo v mieste určenom objednávateľom v objednávke, ak nie je dohodnuté inak. Náklady na dopravu znáša objednávateľ.

b.     Obchodník je povinný odovzdať objednávateľovi doklady, ktoré sú potrebné na prevzatie a na užívanie tovaru.

c.      Zmluvné strany sa zaväzujú navzájom sa bezodkladne informovať o všetkých rozhodných skutočnostiach súvisiacich s dodávkami tovaru, najmä o čase dodania tovaru.

d.      Cena za dopravu objednaného tovaru prostredníctvom webového rozhrania  obchodníka je orientačná. Obchodník po obdržaní objednávky postupuje podľa písm. b. článku 4. týchto VOP a následne potvrdí objednávku objednávateľa s riadne stanovenou cenou za dopravu tovar objednávateľovi vo forme zálohovej faktúry.

e.      Ak obchodník zasiela objednaný tovar prostredníctvom externého prepravcu splní si svoju povinnosť dodať tovar jeho odovzdaním na prepravu. 

f.       Objednávateľom objednaný tovar, ak nie je tovar objednaný s montážou, na požiadanie objednávateľa obchodník zašle objednávateľovi aj prostredníctvom externého prepravcu s platbou pri dodaní tovaru dopravcom – dobierkou.

g.      Obchodník splní povinnosť vykonať dielo jeho riadnym zhotovením a odovzdaním  objednávateľovi v mieste ním určenom v objednávke, ak nie je dohodnuté písomne inak. Tovar je dodaný, resp. dielo je vykonané aj vtedy, ak objednávateľ odmietne tovar alebo dielo prevziať, alebo ak sa nezúčastní preberacieho konania, napriek tomu, že bol objednávateľ obchodníkom o dodaní tovaru alebo vykonaní diela upovedomený.

h.     Obchodník a objednávateľ sa zaväzujú navzájom sa bezodkladne informovať o všetkých rozhodných skutočnostiach súvisiacich s dodaním tovaru a vykonaním diela (najmä o čase dodania tovaru alebo čase vykonania diela). Pri prevzatí tovaru, resp. diela je objednávateľ povinný písomne potvrdiť odovzdanie tovaru alebo vykonanie diela v preberacom protokole. Tovar, resp. dielo je oprávnená prevziať osoba uvedená v objednávke alebo iná osoba, ktorá je oprávnená konať v mene/za objednávateľa na základe zákona alebo osobitného splnomocnenia, prípadne iná osoba nachádzajúca sa v mieste dodania, o ktorej sa možno dôvodne domnievať, že je oprávnená prevziať tovar. Ak preberací protokol podpisuje osoba, ktorá koná v mene/za objednávateľa, uvedie v ňom svoje údaje a v prípade právnickej osoby, funkciu (meno a priezvisko). Takto prevzatý tovar alebo dielo sa na účely týchto VOP považujú za riadne prevzaté.

i.       Obchodník odosiela tovar objednávateľovi, resp. vykoná dielo po úhrade celej kúpnej ceny alebo ceny za dielo na účet obchodníka na základe vystavenej zálohovej faktúry, pokiaľ sa obchodník a objednávateľ nedohodnú inak.

j.       Presný čas a termín dodania tovaru a vykonania diela určuje obchodník po dohode s objednávateľom. Obchodník môže dodať tovar alebo vykonať dielo aj predčasne, ak s tým objednávateľa oboznámi a ten s tým súhlasí.

k.      Pokiaľ objednávateľ neumožní dielo vykonať v čase do 7 (siedmich) dní od oznámenia o možnosti vykonať dielo, je obchodník oprávnený požadovať od objednávateľa náklady spojené s uskladnením tovaru určeného na vykonanie diela a tiež zmluvnú pokutu vo výške 0,05% z ceny za tovar za každý deň omeškania objednávateľa s umožnením vykonať dielo a obchodník má právo v takomto prípade dielo nevykonať až do uhradenia týchto nákladov.

l.       Objednávateľ je povinný pripraviť a zabezpečiť miesto vykonania diela tak, aby mohol obchodník dielo vykonať. Objednávateľ výslovne a neodvolateľne súhlasí so vstupom pracovníkov alebo poverených alebo spolupracujúcich osôb obchodníka do priestorov, kde sa má dielo vykonať v súvislosti s vykonaním diela alebo v súvislosti s prehliadkou pred vykonaním diela. Prehliadku pred vykonaním diela môže vykonať obchodník alebo osoba ním poverená a to na základe predchádzajúcej dohody s objednávateľom.

m.    Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu predpokladaného termínu odoslania tovaru objednávateľovi alebo vykonania diela na mieste určenom objednávateľom.

n.     Obchodník nezodpovedá za oneskorené dodanie tovaru, resp. vykonanie diela okrem iného aj vtedy, ak jej oneskorenie je zavinené prepravcom alebo treťou osobou, udaním nesprávnej adresy alebo iných údajov objednávateľom, prípadne omeškaním úhrady kúpnej ceny alebo ceny za dielo zo strany objednávateľa.

o.     Ak nie je možné dodať tovar pri prvom pokuse o doručenie objednávateľovi alebo objednávateľ neuhradí celú kúpnu cenu alebo cenu za dielo obchodníkovi v dohodnutom čase,  obchodník má právo od zmluvy odstúpiť a požadovať od objednávateľa všetky účelne vynaložené náklady na prepravu tovaru a jeho vrátenie späť obchodníkovi, vrátane zmluvnej pokuty vo výške kúpnej ceny alebo ceny diela. Tovar bude vrátený späť obchodníkovi i, ktorý má právo predať tovar tretej osobe. Zmluvná pokuta sa nezapočítava do výšky škody. V prípade, ak objednávateľ za tovar zaplatil celú kúpnu cenu alebo cenu za dielo prostredníctvom platby na účet obchodníka, avšak v dôsledku nemožnosti zastihnutia objednávateľa prepravcom alebo z dôvodu odmietnutia prevzatia tovaru, je obchodník oprávnený započítať skladné ako aj zmluvnú pokutu s kúpnou cenou alebo cenou za dielo zaplatenou objednávateľom.

p.     Objednávateľ je oprávnený v prípade objednávky tovaru zvoliť si spôsob doručenia, resp. dodania osobným odberom. Osobný odber tovaru sa uskutoční na objednávateľom vybranom mieste (v objednávke) – prevádzke obchodníka po uhradení zálohovej faktúry vystavenej obchodníkom. Tovar bude objednávateľovi vydaný výlučne po jeho zaplatení, resp. po zaplatení zálohovej faktúry vystavenej obchodníkom.

8.1. Dodacie podmienky a spotrebiteľ

a.    Ak je obchodník povinný dodať tovar na miesto určené objednávateľom, objednávateľ je povinný tovar prevziať pri dodaní.

b.    Ak sa zmluvné strany nedohodli inak, obchodník je povinný dodať objednaný tovar objednávateľovi bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy.

 

9 Odstúpenie od zmluvy 

a.        Objednávateľ, ktorý je spotrebiteľom pri odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti tovar obchodníkovi na náklady obchodníka. Pri odstúpení od zmluvy znáša objednávateľ, ktorý je právnickou osobou náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru aj náklady na prepravu tovaru, ak pôjde o tovar, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

b.       Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, z nemožnosti dopravy alebo problémov na strane prepravcu, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru objednaného objednávateľom prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z objednávky alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar objednávateľovi v dohodnutej lehote, alebo v dohodnutej cene, alebo ak objednávateľ zaplatil kúpnu cenu bezhotovostným prevodom a kúpna cena nebola pripísaná na účet obchodníka do 14 pracovných dní po vystavení faktúry. Obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať objednávateľa a vrátiť mu už zaplatenú cenu za tovar v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, a to prevodom na účet určený objednávateľom, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak (napr. poštovou poukážkou).

c.        Odstúpenie od kúpnej zmluvy a zmluvy o dielo v prípade objednávateľa – právnickej osoby je upravené v ustanoveniach § 344 a nasl. Obchodného zákonníka.

9.1. Informácia o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy uzatvorenej na diaľku a zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov obchodníka (§ 19 až 22 Zákona o ochrane spotrebiteľa)

a.      Objednávateľ, ktorý je spotrebiteľom, môže od kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku (webové rozhranie obchodníka, elektronická pošta, telefón), ktorej predmetom je dodanie tovaru, odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu v lehote do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru alebo uzatvorenia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby.

b.     Objednávateľ, ktorý je spotrebiteľom môže uzatvoriť kúpnu zmluvu na dodanie tovaru a zmluvy o dielo aj osobne v sídle, alebo prevádzke dodávateľa, avšak, v takomto prípad sa nejedná o zmluvu uzatvorenú na diaľku, na základe tejto skutočnosti odberateľ, ktorý je spotrebiteľom nemá právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu, okrem zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, ak poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom objednávateľa a objednávateľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy objednávateľ povinný zaplatiť cenu.

c.      Objednávateľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

d.      Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 9.1, bodu a. tohto článku VOP sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty..

e.      Objednávateľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, teda písomne na adrese sídla dodávateľa uvedenej v úvode týchto VOP, e-mailom na adrese info@ekodren.sk, alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. Objednávateľ je na odstúpenie od zmluvy oprávnený použiť  formulár, ktorý tvorí prílohu č. 2 Zákona o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša objednávateľ ako spotrebiteľ.

f.       Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy tvorí Prílohu č. 1 týchto VOP.

g.      Pri pochybnostiach o doručení sa objednávateľom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak objednávateľ vie preukázať


odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú obchodník oznámil objednávateľovi, alebo na inú adresu, ktorú obchodník oznámil objednávateľovi po uzavretí zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania obchodníkovi na adresu podľa prvej vety, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať obchodníkovi z dôvodov podľa osobitného predpisu.

h.     Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť objednávateľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak objednávateľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.

i.       Objednávateľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka dodal alebo poskytol viacero produktov.

j.       Objednávateľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka zaslať nepoškodený tovar späť obchodníkovi alebo ho odovzdať obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

k.      Objednávateľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

l.       Pri odstúpení od zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka zo strany objednávateľa podľa tohto článku VOP, spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru, zo strany objednávateľa podľa odsekov a. až l. tohto článku VOP sa nevzťahuje na zmluvu o dielo uzatvorenú medzi obchodníkom a objednávateľom, ktorý je spotrebiteľom.

m.    Od zmluvy o dielo uzatvorenej medzi obchodníkom a objednávateľom, ktorý je spotrebiteľom, môže objednávateľ odstúpiť iba z dôvodov ustanovených v príslušných právnych predpisoch a to najmä v Občianskom zákonníku.

n.     Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka vrátiť objednávateľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a  poplatkov. Obchodník však nie je povinný uhradiť objednávateľovi dodatočné náklady, ak si objednávateľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Obchodník je povinný vrátiť objednávateľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak objednávateľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka. Obchodník nemôže účtovať objednávateľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky. Obchodník je povinný vrátiť objednávateľovi všetky platby podľa tohto odseku rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s dodávateľom na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Obchodník nie je povinný vrátiť objednávateľovi platby podľa tohto odseku pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým objednávateľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi. Obchodník je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote 14 dni odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy zo strany objednávateľa, ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bol tovar dodaný objednávateľovi domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možné tovar odoslať späť obchodníkovi poštou. Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a objednávateľa, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy podľa písm. a. tohto článku VOP je zakázané.

 

 

 

10 Zodpovednosť za vady

a.    Objednávateľ je povinný prezrieť tovar, resp. dielo alebo zariadiť jeho prehliadku podľa možnosti čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na tovare (diele), pričom sa prihliadne na povahu tovaru (diela). Objednávateľ je povinný pri prevzatí  zásielku s tovarom prezrieť a pri zrejmých poškodeniach povrchu zásielky alebo tovaru, prípadne zjavného vnútorného poškodenia alebo straty obsahu alebo časti obsahu (ďalej len „zjavné vady“), tieto zjavné vady uplatniť vytknutím vady prepravcovi alebo obchodníkovi. O rozsahu zjavných vád musí byť ihneď spísaný zápis o škode. Zástupca prepravcu je povinný takýto zápis spísať. Ďalšia manipulácia s vadným tovarom musí byť vykonaná v súlade s pokynmi obchodníka. V prípade, ak objednávateľ bez zbytočného odkladu nevykoná zápis o rozsahu zjavných vád, alebo straty tovaru, v ktorom uvedie podrobný opis vady a jej rozsah, spôsob akým sa vada prejavila/prejavuje, ako sa tovar stratil, tak obchodník nezodpovedá za tieto zjavné vady tovaru.

b.   V prípade, ak tovar bude mať vady, je objednávateľ povinný podať obchodníkovi správu o zistených vadách bezodkladne po tom ako vadu zistil. Objednávateľ je povinný zistenú vadu riadne zdokumentovať.

c.    Objednávateľ má právo tovar (dielo) neprevziať, ak je na ňom viditeľné mechanické poškodenie zjavne spôsobené prepravou, alebo ak je tovar (dielo) neúplné.

d.    Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru (diela) spôsobené používaním.

e.    Obchodník nezodpovedá za vady tovaru, o ktorých objednávateľ v čase uzavretia zmluvy vedel alebo s prihliadnutím na okolnosti, za ktorých sa zmluva uzavrela, musel vedieť alebo v prípade, ak vady nezdokumentoval podľa písmena a. a b. tohto článku VOP, ibaže sa vady týkajú vlastností tovaru, ktoré tovar mal mať podľa kúpnej zmluvy alebo zmluvy o dielo. 

f.     Vytknutie vady a zodpovednosť za vady nie je možné uplatniť na tovar poškodený neodbornou manipuláciou alebo montážou zo strany objednávateľa, prípadne tretích osôb, ktorým objednávateľ umožnil montáž alebo manipuláciu s tovarom s výnimkou osôb poverených obchodníkom. Rovnako nie je možné uplatniť vytknutie vady alebo zodpovednosť za vady v prípade, ak objednávateľ vykoná montáž alebo spracuje tovar sám alebo prostredníctvom tretích osôb a v dôsledku takejto neodbornej montáže alebo manipulácie vznikne na tovare vada.

g.    Obchodník nezodpovedá žiadnym spôsobom za stratu, poškodenie, zničenie alebo odcudzenie tovaru (diela) spôsobené, alebo vady tovaru (diela) vzniknuté, po prechode nebezpečenstva škody na objednávateľa okrem prípadu poskytnutej alebo dohodnutej záruky za akosť.

h.   Obchodník nezodpovedá žiadnym spôsobom za vady, ku ktorým došlo mechanickým poškodením tovaru (diela), prevádzkovaním tovaru v nevhodných podmienkach (chemicky agresívne, prašné, vlhké prostredie, v silnom magnetickom poli), zásahom do tovaru (diela) inou ako oprávnenou osobou obchodníka, alebo ktoré boli spôsobené živelnou pohromou alebo nesprávnym napájacím napätím. 

i.     Vytknutie vady a práva z vád tovaru a vykonania diela uplatňuje bezodkladne objednávateľ písomne u obchodníka. Objednávateľ je povinný kúpu tovaru alebo objednania diela preukázať všetkými dokladmi, ktoré obdržal od dodávateľa vrátane potvrdenia objednávky, dodacieho listu a ďalšími súvisiacimi dokladmi, a ak ide o výrobok so zárukou aj potvrdeným záručným listom. Objednávateľovi sa právo z vád tovaru alebo diela nemôže priznať, ak obchodníkovi nepodal správu o vadách tovaru bez zbytočného odkladu, po tom čo sa objednávateľ o nich dozvedel alebo po tom čo objednávateľ po vynaložení odbornej starostlivosti mal vady zistiť pri prehliadke tovaru alebo diela, ktorú je povinný uskutočniť.

j.     Uplatnenie vytknutia vady objednávateľom nie je možné začať v prípadoch, ak objednávateľ nepreukáže, že tovar zakúpil od obchodníka, tzn. nepredloží kópiu dodacieho listu, faktúru (prípadne inú formu daňového dokladu) a záručný list. alebo inak nepreukáže, že tovar zakúpil od obchodníka.

k.    Pri neopodstatnenom uplatnení vytknutia vady alebo uplatnenia zodpovednosti za vady zo strany objednávateľa, má obchodník právo požadovať od objednávateľa poplatok vo výške nákladov, ktoré vznikli obchodníkovi v súvislosti s týmto vytknutím vady, najmä náklady na dopravu, prácu technika, poškodenie tovaru, skladné a pod.

l.     Postup pri uplatňovaní zodpovednosti za vady – uplatnenia vytknutia vady je upravený v reklamačnom poriadku (https://www.ekodren.sk/reklamacny-poriadok).

 

 

10.1. Zodpovednosť za vady a spotrebiteľ

a.      Obchodník vyhlasuje, že ním predávaný tovar a tovar s montážou má prezentované vlastnosti, akosť, spĺňa dohodnuté a všeobecné požiadavky, zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite.

b.     Vady musí objednávateľ uplatniť u dodávateľa bez zbytočného odkladu. Objednávateľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu najneskôr do 2 mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia 2 rokov od prevzatia tovaru. Ak Objednávateľ v tejto lehote nevytkne vadu, právo zanikne. Práva zo zodpovednosti za vady sa môže objednávateľ domáhať na súde, iba v prípade, ak vady vytkol najneskôr do 2 rokov od prevzatia tovaru.

c.      Obchodník zodpovedá za vady zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí objednávateľom a za vady, ktoré vzniknú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (záruka)..

d.      Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou tovaru, ak bola montáž súčasťou zmluvy a bola vykonaná obchodníkom na jeho zodpovednosť v záručnej dobe (záruka).

e.      Ak sa vada na tovare alebo vykonanom diele prejaví do uplynutia záručnej doby, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar a dielo už v čase prevzatia objednávateľom. To neplatí, ak sa preukáže opak, alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru, diela alebo vady.

f.       Záručná doba je 2 roky a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru alebo prevzatia vykonania diela objednávateľom.

g.      Nároky zo zodpovednosti za vady sú:

a)      právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 Občianskeho zákonníka), odstránenie ostatných vád tovaru, požadovať dodanie chýbajúceho tovaru,

b)     právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny (ceny za dielo), alebo

c)      právo od zmluvy odstúpiť (§ 624 Občianskeho zákonníka).

h.     Objednávateľ môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže objednávateľ je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Objednávateľ zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností obchodníkom.

i.       Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo objednávateľa na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.

j.       V prípade ak povaha diela neumožňuje jeho vrátenie alebo odovzdanie obchodníkovi sa objednávateľ nemôže domáhať vykonania náhradného diela.

k.      Objednávateľ je oprávnený uplatniť vytknutie vady v ktorejkoľvek prevádzkarni obchodníka v záručnej dobe, a to najneskôr v posledný deň záručnej doby, teda vytknutie vady musí byť doručené či už priamo obchodníkovi na adrese sídla, alebo prevádzky obchodníka. Nepostačuje však, ak objednávateľ v posledný deň záručnej doby vytknutie vady odovzdá na prepravu prostredníctvom poštových služieb.

l.       Ak objednávateľ vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.

m.    Zodpovedný zamestnanec obchodníka je povinný pri uplatnení vytknutia vady objednávateľa poučiť o jeho právach podľa ustanovenia § 621 a § 622 Občianskeho zákonníka (uvedené v písm. g. bodu 10.1 tohto článku VOP).

n.     Obchodník je povinný pri uplatnení vytknutia vady objednávateľovi vydať písomné potvrdenie o vytknutí vady. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámenia o odstránení vady nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť. Týmto potvrdením je kópia reklamačného protokolu.

o.     Obchodník je povinný vybaviť uplatnené vytknutie vady podľa možností ihneď, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia vytknutia vady. Lehota na vybavenie uplatneného vytknutia vady začína- plynúť odo dňa prevzatia tovaru obchodníkom.

 

Ak bolo objednávateľom uplatnené vytknutie vady, a vada tovaru bola spôsobená objednávateľom a to poškodením tovaru, nevhodným používaním, alebo nevhodnou manipuláciou, objednávateľ je povinný nahradiť obchodníkovi všetky náklady spojené s vybavením reklamácie.

p.     Obchodník vybaví vytknutie vady spôsobmi: opravou tovaru, ak je to technicky možné, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny alebo odôvodneným zamietnutím.

q.      Objednávateľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru, ak sú vady odstrániteľné. Objednávateľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil objednávateľovi značné ťažkosti.

r.       Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil objednávateľovi značné ťažkosti.

s.      Obchodník opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote po tom, čo objednávateľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí objednávateľovi s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý objednávateľ tovar požadoval.

t.       Obchodník dodá opravený tovar, ak sú vady opraviteľné alebo náhradnú vec objednávateľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu objednávateľ dodal vadný tovar, ak sa strany nedohodnú inak. Ak objednávateľ neprevezme tovar v lehote 6 mesiacov odo dňa, kedy mal tovar prevziať, môže obchodník tovar predať. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, obchodník objednávateľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí objednávateľovi výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak objednávateľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.

u.      Pri odstránení vady výmenou tovaru nemá obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred jeho výmenou.

v. Objednávateľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy

(zmluvy o dielo) aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak

i.                    obchodník tovar neopravil ani nevymenil,

ii.                  obchodník tovar neopravil ani nevymenil z dôvodu, že objednávateľ neodovzdal tovar obchodníkovi, iii. predávajúci odmietol odstrániť vadu, z dôvodu, že oprava ani výmena neboli možné alebo si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil objednávateľovi značné ťažkosti,

iv.           tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru,

v.            vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo

vi.           obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre objednávateľa.

w.    Pri posudzovaní práva objednávateľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu

v. a vi. uvedeného v predchádzajúcom písm. tohto článku Reklamačného poriadku sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od objednávateľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka odstrániť vadu.

x.      Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád.

y.      Objednávateľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa písm. y. tohto článku Reklamačného poriadku, ak sa objednávateľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa objednávateľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.

z.      Ak sa zmluva týka kúpy viacerých tovarov, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatný tovar bez vadného tovaru.

aa.   Objednávateľ po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti tovar obchodníkovi na náklady obchodníka.

bb.  Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti objednávateľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru obchodníkovi alebo po preukázaní, že objednávateľ zaslal tovar obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

cc.   Obchodník vráti kúpnu cenu objednávateľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil objednávateľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak objednávateľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.

dd.  Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred odstúpením od zmluvy.

ee.   Pokiaľ objednávateľ - nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil uplatnené vytknutie vady alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na žiadosť o nápravu podľa tohto odseku odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, objednávateľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov. 

ff.     Príslušným subjektom alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov podľa predchádzajúceho odseku tohto článku VOP s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia lebo iná oprávnená spotrebiteľská organizácia, zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov, vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej         republiky         (zoznam          je         dostupný            na        webovom        sídle     ministerstva     na        adrese https://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1?csrt=591737335301775527 ).

gg.   Ak sú na alternatívne riešenie sporu podľa písm. hh.. a ii. bodu 10.1 tohto článku VOP príslušné viaceré subjekty, objednávateľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Objednávateľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke  http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

hh.  Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi objednávateľovi. Ak objednávateľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje. Náklady objednávateľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom  musí tento uplatniť u obchodníka najneskôr do 2 mesiacov, inak právo zanikne.

ii.      Právo zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby.

10.2.    Zodpovednosť za vady a právnická osoba

a.      Obchodník a objednávateľ – právnická osoba sa dohodli na vylúčení aplikácie ust. § 425 ods. 2 ako aj § 560 ods. 3 Obchodného zákonníka, to znamená, že obchodník zodpovedá len za také vady, ktoré má tovar, resp. dielo v čase prechodu nebezpečenstva škody na ňom. Povinnosti obchodníka vyplývajúce zo záruky za akosť tým nie sú dotknuté.

b.     Zodpovednosť za vady tovaru alebo diela objednávateľovi, ktorý nie je spotrebiteľom, sa spravuje ustanoveniami Obchodného zákonníka, s výnimkou osobitných dojednaní v Objednávke, ustanovení tohto článku týchto VOP, ktoré majú prednosť pred dispozitívnymi ustanoveniami Obchodného zákonníka.

c.      Objednávateľ je povinný prezrieť tovar alebo dielo podľa možnosti čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na tovare (diele), pričom sa prihliadne na povahu tovaru (diela). Ak objednávateľ tovar (dielo) neprezrie alebo nezariadi, aby sa prezrel v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare (diele), môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar (dielo) už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare (diele).

d.      Nároky zo zodpovednosti za vady sú:

a)      ak je dodaním tovaru alebo vykonaním diela porušená zmluva nepodstatným spôsobom (teda v prípade, ak je vada odstrániteľná) (§ 437 ods. 1 Obchodného zákonníka) a sú splnené podmienky uvedené v týchto VOP, objednávateľ môže:

i.              požadovať dodanie chýbajúceho tovaru,  opravu a odstránenie ostatných vád tovaru, alebo

ii.            požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny (z ceny za dielo).

b)     ak je dodaním tovaru s vadami porušená zmluva podstatným spôsobom (§ 345 ods. 2 Obchodného zákonníka), objednávateľ môže:

i.              požadovať odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, dodanie chýbajúceho tovaru a požadovať odstránenie právnych vád, 

ii.            požadovať odstránenie vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné, 

iii.           požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny (ceny za dielo) alebo 

iv.      odstúpiť od zmluvy.

d.      Voľba medzi nárokmi uvedenými v predchádzajúcom odseku objednávateľovi patrí, len ak ju oznámi obchodníkovi vo včas zaslanom oznámení vád alebo bez zbytočného odkladu po tomto oznámení. Uplatnený nárok nemôže objednávateľ meniť bez súhlasu obchodníka. V opačnom prípade má objednávateľ  nároky z vád tovaru ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.

e.      Popri nárokoch upravených v ustanovení písm. d. písm. b.) tohto článku týchto VOP má objednávateľ nárok na náhradu škody, ako aj na zmluvnú pokutu, ak táto bola v zmluve dojednaná.

f.       V prípade ak povaha diela neumožňuje jeho vrátenie alebo odovzdanie obchodníkov sa objednávateľ nemôže domáhať vykonania náhradného diela.

g.      Ak dodaním tovaru alebo vykonaním diela s vadami zmluva porušená nepodstatným spôsobom a objednávateľ požaduje odstránenie vád tovaru, nemôže pred uplynutím dodatočnej primeranej lehoty, ktorú je povinný poskytnúť na tento účel obchodníkovi, uplatniť iné nároky z vád tovaru, okrem nároku na náhradu škody a na zmluvnú pokutu, ibaže obchodník oznámi objednávateľovi, že nesplní svoje povinnosti v tejto lehote. Dokiaľ objednávateľ neurčí primeranú lehotu alebo neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny (z ceny diela), môže obchodník oznámiť objednávateľovi, že vady odstráni v určitej lehote. Ak objednávateľ bez zbytočného odkladu po tom, čo dostal toto oznámenie, neoznámi obchodníkov svoj nesúhlas, má toto oznámenie účinok určenia vyššie uvedenej primeranej lehoty. Ak obchodník neodstráni vady tovaru v - stanovenej primeranej lehote, môže objednávateľ uplatniť nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy odstúpiť, ak upozorní obchodníka na úmysel odstúpiť od zmluvy pri určení primeranej lehoty alebo v primeranej lehote pred odstúpením od zmluvy. Zvolený nárok nemôže objednávateľ bez súhlasu obchodníka meniť.

h.     Dokiaľ kupujúci neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy podľa vyššie uvedeného bodu, je obchodník povinný dodať chýbajúci tovar a odstrániť právne vady tovaru. Ostatné vady je povinný odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru alebo dodaním náhradného tovaru; zvoleným spôsobom odstránenia vád však nesmie spôsobiť objednávateľovi vynaloženie neprimeraných nákladov.

i.       Pri dodaní náhradného tovaru je obchodník oprávnený požadovať, aby mu na jeho náklady objednávateľ vrátil vymieňaný tovar v stave, v akom sa mu dodal.

j.       Nároky z vád tovaru sa nedotýkajú nároku na náhradu škody alebo na zmluvnú pokutu. Objednávateľ, ktorému vznikol nárok na zľavu z kúpnej ceny, nie je oprávnený požadovať náhradu zisku ušlého v dôsledku nedostatku vlastnosti tovaru, na ktorý sa zľava vzťahuje.

k.      Uspokojenie nárokov, ktoré možno dosiahnuť uplatnením niektorého z nárokov uvedených v písm. d. tohto článku VOP, nemožno dosiahnuť uplatnením nároku z iného právneho dôvodu.

l.       Objednávateľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ak vady včas neoznámil obchodníkovi. 

m.    Účinky odstúpenia od zmluvy nevzniknú alebo zaniknú, ak objednávateľ nemôže vrátiť tovar v stave, v akom ho dostal. To neplatí, ak nemožnosť vrátenia tovaru v stave tam uvedenom nie je spôsobená konaním alebo opomenutím objednávateľa, alebo ak k zmene stavu tovaru došlo v dôsledku prehliadky riadne vykonanej za účelom zistenia vád tovaru.

n.     Pri uplatnení vád tovaru (diela) objednávateľom, tento doručí obchodníkovi vadný tovar vrátane kópie dodacieho listu a faktúru (prípadne inú formu daňového dokladu) a  .

o.     Obchodník pri uplatnení vád tovaru vydá objednávateľovi potvrdenie. Týmto potvrdením je kópia reklamačného protokolu.

p.     Obchodník je povinný vybaviť reklamáciu, resp. odstrániť vady tovaru v primeranej lehote.

q.      Ak bola vada na tovare, alebo diele spôsobená objednávateľom a to poškodením tovaru, nevhodným používaním, alebo nevhodnou manipuláciou, objednávateľ je povinný nahradiť obchodníkovi všetky náklady spojené s vybavením reklamácie.

r.       Ak sa ukáže, že vady tovaru sú neopraviteľné alebo že s ich opravou by boli spojené neprimerané náklady, môže objednávateľ požadovať dodanie náhradného tovaru, ak o to obchodníka požiada bez zbytočného odkladu po tom, čo mu objednávateľ oznámil túto skutočnosť. Ak obchodník neodstráni vady tovaru v primeranej dodatočnej lehote alebo ak oznámi pred jej uplynutím, že vady neodstráni, môže objednávateľ odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny. Ak však objednávateľ neoznámi voľbu svojho nároku včas, má nároky z vád tovaru (diela) ako pri nepodstatnom porušení zmluvy. (§436 ods. 2 a 3

Obchodného zákonníka)

s.      Právo objednávateľa z vád tovaru sa nemôže priznať v súdnom konaní, ak objednávateľ nepodá správu obchodníkovi o vadách tovaru bez zbytočného odkladu po tom, čo:

i.             objednávateľ vady zistil, 

ii.            objednávateľ pri vynaložení odbornej starostlivosti mal vady zistiť pri prehliadke, ktorú je povinný uskutočniť podľa písm. c. tohto článku VOP, alebo 

iii.          sa vady mohli zistiť neskôr pri vynaložení odbornej starostlivosti, najneskôr však do 2 rokov od doby dodania tovaru, prípadne od dôjdenia tovaru (diela) do miesta určenia určeného v zmluve. Pri vadách, na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť, platí namiesto tejto lehoty záručná doba.

Na účinky podľa vyššie uvedeného bodu tohto článku VOP sa prihliadne, len ak obchodník namietne v súdnom konaní, že objednávateľ nesplnil včas svoju povinnosť oznámiť vady tovaru. (§ 428 Obchodného zákonníka).

 

11 Zodpovednosť za akosť – záruka

a.        Obchodník preberá záruku za akosť len v prípade, ak vydá objednávateľovi osobitné písomné vyhlásenie, ktorým preberá záruku za akosť.  

b.       Zárukou za akosť tovaru preberá obchodník záväzok, že dodaný tovar bude po určitú dobu, spôsobilý na použitie na dohodnutý, inak obvyklý účel alebo že si zachová dohodnuté, inak obvyklé vlastnosti.

c.        Podmienkou uznania záväzku zo záruky za akosť je, aby bol- uplatnený v záručnej dobe. V prípade poskytnutia záruky za akosť je obchodník povinný vydať objednávateľovi pri predaji riadne vyplnený a potvrdený záručný list, v ktorom sú určené podmienky a rozsah záruky.

d.        Zodpovednosť obchodníka za vady na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť, nevzniká, ak tieto vady boli spôsobené po prechode nebezpečenstva škody na tovare vonkajšími udalosťami a nespôsobil ich obchodník alebo osoby, s ktorých pomocou obchodník plnil svoj záväzok. Obchodník v rámci záruky za akosť nezodpovedá za vady tovaru, ktorý bol najmä:

i.           poškodený mechanicky alebo inak, ak poškodenie nespôsobil obchodník alebo osoby, s ktorých pomocou dodávateľ plnil svoj záväzok,

ii.          používaný na iný účel než aký bol tovar určený,

iii.        nesprávne uložený alebo používaný v rozpore s usmerneniami obchodníka, prípadne v rozpore s obvyklým spôsobom užívania, 

iv.        vystavený vplyvu prírodných síl alebo živlov, alebo vyššou mocou.

e.        Obchodník nezodpovedá za bežné opotrebenie tovaru a prípadné vady vzniknuté v jeho dôsledku.

 

12 Výhrada vlastníckeho práva

a.        Objednávateľ a obchodník si dohodli výhradu vlastníckeho práva v zmysle ustanovenia § 601 Občianskeho zákonníka pri objednávateľovi – spotrebiteľovi, a pri objednávateľovi – právnickej osobe v zmysle ustanovenia § 443 Obchodného zákonníka. Vlastnícke právo k predávanému tovaru prechádza na objednávateľa až úplným zaplatením celej kúpnej ceny. 

b.       Pokiaľ objednávateľ neuhradí cenu alebo jej časť v lehote splatnosti je obchodník oprávnený žiadať od objednávateľa vrátenie dodaného tovaru. Objednávateľ je povinný dodaný tovar vrátiť obchodníkovi v lehote uvedenej vo výzve obchodníka na svoje nebezpečenstvo a náklady. V prípade nesplnenia tejto povinnosti je obchodník oprávnený požadovať od objednávateľa zaplatenie zmluvnej pokuty až do výšky 20 % z ceny a objednávateľ bezvýhradne súhlasí s tým, aby si obchodník vyzdvihol tovar v mieste, kde sa nachádza a za týmto účelom splnomocňuje obchodníka a ním poverené osoby na vstup do priestorov objednávateľa.  

 

13 Nebezpečenstvo škody na tovare

a. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na objednávateľa v čase:

i.             keď prevezme tovar od obchodníka alebo

ii.            keď obchodník odovzdá tovar prvému dopravcovi alebo

iii.          keď neprevezme tovar od obchodníka včas, v čase keď mu obchodník umožní nakladať s tovarom a objednávateľ poruší zmluvu tým, že tovar neprevezme.

 

14 Ochrana osobných údajov a obchodné tajomstvo

a.      V súvislosti s legislatívou v oblasti ochrany osobných údajov - Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „GDPR“) a implementáciou opatrení na zabezpečenie súladu spoločnosti EKODREN s. r.o. s GDPR ako aj so súvisiacimi príslušnými právnymi predpismi upravujúcimi ochranu osobných údajov (napr. zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, vyhlášky Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky), všeobecnú informačnú povinnosť ohľadne ochrany osobných údajov, ktorú špecifikujeme v osobitnom súhlase dotknutej osoby so spracovaním osobných údajov ako aj v ďalších odsekoch týchto VOP a v Reklamačnom poriadku, a tiež v Zásadách spracovania osobných údajov (https://www.ekodren.sk/zasady-spracovania-osobnych-udajov).

b.     V prípade, ak je objednávateľom fyzická osoba, potvrdzuje odoslaním objednávky, že má viac ako 18 rokov. 

c.      V prípade, ak je objednávateľom fyzická osoba, potvrdzuje odoslaním objednávky, vážny a slobodne daný, konkrétny, informovaný a jednoznačný prejav vôle dotknutej osoby vo forme vyhlásenia alebo jednoznačného potvrdzujúceho úkonu, ktorým dotknutá osoba vyjadruje súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov.

d.      Identifikačné údaje prevádzkovateľa a zodpovednej osoby: Prevádzkovateľom osobných údajov je spoločnosť EKODREN s. r. o., IČO: 56295898, so sídlom Nová 15, 902 03 Pezinok, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka číslo: 178877/B, ktorá spracúva osobné údaje za podmienok uvedených nižšie. Spoločnosť EKODREN s. r. o. môže kontaktovať objednávateľ na:  e-mailovú adresu info@ekodren.sk, telefónne číslo 033/640 1515.

e.      Práva dotknutej osoby: 

-        Dotknutá osoba má právo podať návrh na začatie konania na Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, ak sa domnieva, že je priamo dotknutá na svojich právach ustanovených Nariadením GDPR alebo príslušnými právnymi predpismi.

-        Dotknutá osoba má voči prevádzkovateľovi právo (i) požadovať prístup k osobným údajom, (ii) na opravu osobných údajov, (iii) na výmaz osobných údajov, (iv) na obmedzenie spracúvania osobných údajov, (v) právo na prenosnosť osobných údajov, (vi) právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov a (vii) právo na automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania (§ 21 až § 28 zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov). Tieto práva si dotknutá osoba môže uplatniť kontaktovaním spoločnosti EKODREN s. r. o.:

i.             písomne zaslaním listu na adresu sídla spoločnosti s uvedením mena a priezviska zodpovednej osoby pod názvom spoločnosti,

ii.            elektronicky zaslaním e-mailu na vyššie uvedenú e-mailovú adresu alebo

iii.          telefonicky na vyššie uvedenom čísle.

Príslušné právne predpisy.

Príslušným právnym predpisom je najmä Nariadenie GDPR, aplikovateľný zákon o ochrane osobných údajov v účinnom znení a ostatné aplikovateľné všeobecne záväzné právne predpisy.

Prevádzkovateľ online trhu www.ekodren.sk sa zaväzuje, že poskytnuté údaje budú použité výlučne za účelom uzatvorenia a plnenia zmluvy na základe VOP určených obchodníkom. Spracovávané údaje nebudú zverejnené, sprístupnené, ani poskytnuté tretej strane.

 

15 Doručovanie

a.      Písomnosti týkajúce sa záväzkov medzi zmluvnými stranami sa účastníci zaväzujú doručovať prednostne osobne alebo poštou vo forme doporučenej listovej zásielky. Poštou doručuje odosielateľ písomnosti druhej zmluvnej strane na adresu trvalého bydliska, sídla/miesta podnikania adresáta, resp. na adresu, ktorá bola odosielateľovi písomne oznámená ako korešpondenčná adresa. Ak nie je možné doručiť písomnosť na túto adresu, zásielka sa považuje za doručenú dňom kedy bola zásielka vrátená poštou a to bez ohľadu na dôvod nemožnosti doručenia zásielky (adresát neznámy, v mieste sídla/bydliska sa nezdržuje, odmietol prevziať, v odbernej lehote neprevzatá a pod.). Uvedené zakladá fikciu doručenia. 

b.     Ak tieto VOP určujú, že je možné doručovať aj inak ako prostredníctvom pošty, sú zmluvné strany oprávnené doručovať písomnosti týkajúce sa ich záväzku i prostredníctvom e–mailu. Písomnosť doručovanú prostredníctvom e-mailu nie je potrebné dopĺňať zaslaním originálu písomnosti poštou alebo osobne v prípade ak adresát potvrdí prijatie písomnosti prostredníctvom e-mailu, resp. jednoznačným prejavom adresáta, že disponuje takto zasielanou písomnosťou.

 

16 Záverečné ustanovenie

a.      Tieto VOP sa vzťahujú na úpravu vzťahov medzi zmluvnými stranami, pri uzatváraní jednotlivých obchodov, pokiaľ medzi zmluvnými stranami neboli dohodnuté odlišné podmienky. 

b.     Právne vzťahy výslovne neupravené týmito VOP alebo osobitnou dohodou uzavretou medzi zmluvnými stranami, v ktorej vystupuje ako jedna zmluvná strana spotrebiteľ sa spravujú predovšetkým ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, a zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov.

c.      Právne vzťahy výslovne neupravené týmito VOP alebo osobitnou dohodou uzavretou medzi zmluvnými stranami – právnickými osobami, sa spravujú predovšetkým ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb.

Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, 

d.      Objednávateľ sa zaväzuje, že tovar, ktorý kúpil od obchodníka bude v prípade ďalšieho predaja, predávať iba slovenským subjektom a iba na území Slovenskej republiky. 

e.      Pokiaľ sa v týchto VOP hovorí o dohode, má sa na mysli výlučne dohoda v písomnej forme.

f.       Obchodník je oprávnený vykonať jednostrannú zmenu VOP a ceny tovaru alebo diela. Zmena VOP musí byť objednávateľovi oznámená prostredníctvom elektronickej pošty alebo uverejnením na online trhu obchodníka. Obchodník nemôže zvýšiť cenu tovaru alebo diela počas lehoty, v ktorej je touto cenou viazaný podľa ustanovení týchto VOP (v lehote splatnosti faktúry alebo preddavkovej faktúry na základe objednávky objednávateľa). Znížiť cenu tovaru alebo diela môže obchodník kedykoľvek. Zmena VOP alebo ceny sa považuje za oznámenú dňom doručenia elektronického oznámenia objednávateľovi.

g.      V prípade, že objednávateľ nesúhlasí so zmenou VOP alebo ceny tovaru alebo diela, má právo odstúpiť od zmluvy, a to doručením písomného oznámenia o odstúpení od zmluvy v lehote do 1 mesiaca odo dňa oznámenia o zmene VOP alebo ceny, najneskôr však do momentu prevzatia dodaného tovaru alebo vykonaného diela. Právne účinky odstúpenia od zmluvy nastanú dňom doručenia písomného oznámenia o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.

h.     Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 01.01.2025.